To fitnesstjenester du bør gøre for dig selv.

Så du er tilbage i fitnesscenteret, du giver den gas, du spiser tilogmed sundt – men hvorfor føler du dig ikke stærkere og mere oplagt allerede nu? Det er desværre ikke en af de situationer der har et definitivt svar – men i denne artikel kan du måske blive prajet lidt mere i den rigtige retning.

Der er nemlig ikke noget der hedder en hurtig slankekur, medmindre selvfølgelig dit mål er at bare være tynd én enkelt aften – i såfald er der både suppekure og fastesystemer du kan kigge på. Hvis du til gengæld leder efter nogle gode råd, at tage med videre i din process til et sundt og vedvarende vægttab – så er denne artikel lige noget for dig. Nedenfor finder du to fitnesstjenester du kan gøre for dig selv, for at blive mere lean, stærkere og oplagt.

  1. Træn din core, selvom det er hårdt.
    Vores core er det sæt af muskler som holder os oprejste. Det består af vores mave, ryg og lænd og er bare én af de ting du virkelig bør fokusere dine træninger mere på, hvis du gerne vil have nogle synlige resultater af dit vægttab, som du hurtigt kan vise frem.

    Har man en stærk core, vil dagligdagsting som at stå oprejst gøre en træt meget senere end normaltvis. Når energien holder længere, vil vi også føle os meget mere oplagt i løbet af dagen – noget der gavner os i vores daglige arbejde og i fritiden. Det er lidt en bjørnetjeneste ikke at have stor fokus på sin coretræning, bare fordi man synes det er irriterende at have ondt i maven og lænden dagen efter. 

    Der er en række helt essentielle øvelser som du kan lave, for at blive stærk i din core. Det er selvfølgelig planken, derudover er der høje knæløft, svømning, sjipning og generelt alle øvelser hvor du holder en statisk spænding i mave og lænderegionen. 

  2. Giv dig selv tid, til at hygge dig i fitnesscenteret.
    Det er nok en af de bedste råd, du finder omkring træning, selvom den faktisk ingenting har med træning at gøre. Dit mindset omkring træning betyder ofte meget mere end man går og tror. Hader du hvert sekund af den tid som du bruger i fitness, vil du på sigt associere det med noget som du ikke kan lide – også selvom at du faktisk er rigtig glad for at træne (efter træningen selvfølgelig). Derfor bør du også huske at slappe af og blive tryg i de rammer dit fitnesscenter har sat for dig – så vil du også på sigt blive gladere for at være der, og derved få nemmere ved at komme afsted.